Vmware

Erişimi Kısıtlanan ESXI Şifresinin Giriş Engellinin Kaldırılması (ESXi Root Lockouts)

Written by Hakan KAPLANOĞLU

Merhabalar,

Zaman zaman ESXi şifresini unuttuğumuz ve deneme yanılma yöntemiyle giriş yapmaya çalıştığımız oluyor. Bu yöntem ESXI şifrenizi kilitliyor ve şifreniz doğru olsa bile arka planda giriş yapmanız engelleniyor. Bu makalemizde erişimi kısıtlanan “lock olan” ESXI şifremizin nasıl açılacağını göreceğiz.

Şifreniz lock olduğu takdirde hem web tarayıcı üzerinden vSphere Host Client girişiniz hemde SSH ile bağlantınız engellenecektir.

Şifrenin lock kısmını kaldırmak için sunucuya fiziksel olarak klavye monitor takmanız veya üreticilerin sağlamış olduğu uzak konsol oturumu üzerinden erişmeniz gerekmekte. (Idrac, Ilo vs. gibi)Sponsor

Bu makalede Dell Idrac üzerinden ESXI konsolumuza erişim sağlayacağız.

ESXI konsoluna sanki fiziksel sunucu başındaymışız gibi Dell IDRAC ile erişim sağladım.

Troubleshooting Mode Options kısmından,

ESXi Shell ve SSH servislerini enable duruma getiriyorum.

Yukarıdaki ekranda ALT+F1 tuş kombinasyonu ile ESXi Shell ekranına düşüyorum. Buradaki kullanıcı adı ve şifre kısmı, sizin ESXi login olduğunuz erişim bilgileriyle aynıdır. Root şifresinin lock olması buradaki giriş yapmanızı engellemez.

cd /var/log dizinine düştükten sonra “tail -n 5 vobd.log” ile log doyasının içeriğini okuyorum ve root kullanıcımın hatalı girişler nedeniyle kilitlendiğini görüyorum.

Ayrıca root kullanıcısının yanlış şifre giriş sayısına “pam_tally2 –user root” komutu ile bakabiliriz.

ESXi root şifremizin lock olduğunu ve ne kadar yanlış şifre giriş yapıldığını görmüş olduk. Lock olan şifreyi tekrar erişebilir hale getirmek için “pam_tally2 –user root –reset” komutunu giriyorum.

Root kullanıcımızın lock erişimi kaldırıldı. Artık vSphere Host Client veya SSH ile erişim sağlayabilirsiniz. Eğer bu durumu grafiksel arayüzden incelemek ve raporlamak istiyorsanız, giriş yaptıktan sonra monitor kısmından events kısmında görüntüleyebilirsiniz.

About the author

Hakan KAPLANOĞLU

Leave a Comment